کامپاندهای پلیمری

کامپاند پلی‌اتیلن و چسب پوشش سه لایه لوله‌های فولادی

کامپاند پلی‌اتیلن و چسب پوشش سه لایه لوله‌های فولادی

کامپاند پلی‌اتیلن و چسب پوشش سه لایه لوله‌های فولادی

خطوط لوله‌های فولادی به طور معمول برای انتقال گاز طبیعی، نفت خام، مواد پتروشیمیایی و آب در بین نقاط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای جلوگیری از خوردگی این لوله‌ها، سامانه‌های پوششی مختلف و حفاظت کاتدی به صورت همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به شکل معمول پنج سامانه پوششی مختلف برای خطوط لوله وجود دارد که با توجه به پارامترها و شرایط اقلیمی مختلف مورد انتخاب قرار می‌گیرند.

– Three Component High Density polyethylene (HDPE), operating temperatures from -45°C to +90°C
– Three Component polypropylene (PP), operating temperatures up to +110°C
– Fusion Bonded Epoxy (FBE)
– coal tar, asphalt enamel
– Polyurethane (PUR)

در این نوع از پوشش‌ها، لایه زیرین شامل یک لایه اولیه اپوکسی است که نقش اصلی را در جلوگیری از خوردگی لوله ایفا می‌نماید. به منظور محافظت این لایه در برابر عوامل مکانیکی، آن را با یک لایه پلی‌اتیلنی و به وسیله یک لایه چسب می‌پوشانند.

شرکت پادنا پلیمر از دانش فنی و تکنولوژی تولید دو لایه بالایی و میانی شامل پوشش پلی‌اتیلنی و چسب برخوردار است.

با توجه به حساسیت‌ تولید و کاربرد پوشش لوله‌های انتقال، استانداردهای داخلی و بین‌المللی مختلفی در مورد این موضوع تدوین شده‌ است که می‌توان از این میان به استانداردهای داخلی IGS-C-TP-10 شرکت ملی گاز ایران، IPS-G-TP-335 شرکت ملی نفت، و استانداردهای بین‌المللی ISO 21809-1، Z245.20 Series-10، DIN 30670 اشاره کرد.

شرکت پادنا پلیمر با بهره‌گیری از امکانات آمیزه‌سازی، تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و دانش فنی خود قادر به تأمین محصولات بر اساس هریک از الزامات و استانداردهای فوق می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *